Sierotka Marysia * Little Mary


Niedawno podjąłem przerwaną pracę nad broszką, która ma przypominać kameę.

Metoda wykonania to uchidashi. Materiał: miedziana blacha grubości 0.6 mm.

Wymiary reliefu 35 x 45 mm.

W tym etapie używałem z wielką przyjemnością i zadowoleniem młotków od Banana.  :)

 

Ostateczne i precyzyjne ustalenie linii wzoru za pomocą rysika traserskiego.

P1130056

 

 

Pierwszy etap pracy: tłoczenie linii konturowej puncą liniową i obniżanie tła dookoła konturu.

P1130233

 

 

Po użyciu puncy liniowej potrzebowałem punc „owcze kopytko” w różnych rozmiarach.

P1130237

 

 

Później używałem owali lekko wypukłych oraz gładzików. W większosci dość małych.

P1130238

 

 

Precyzyjny gładzik do trudno dostępnych miejsc.

P1130246

 

 

Najmniejsze owcze kopytko. 1 x 1 mm.

P1130248

 

 

Ponownie punca liniowa i kolejne obniżenie tła.

P1130256

 

P1130260

 

P1130319

 

P1130321

 

P1130326

 

 

Linie grube i owale lekko wypukłe użyte do tego projektu.

P1130330

 

P1130369

 

P1130370

 

 

Koryguję kształt reliefu za pomocą drewnianej puncy pracując od odwrocia na piaskowym skórzanym worku.

P1130381

 

 

Dłutkiem o prostym kształcie na smole odcinam nadmiar tła.

P1130384

 

 

Po trzecim etapie obniżania tła, czyli inaczej powiększania kontrastu Marysia wygląda, jakby promieniała niczym święta.  ;)

P1130399a

 

P1130401

 

 

Blacha utwardzona więc ją zdejmuję ze smoły…

P1130495

 

P1130496

 

 

…wypalam resztki smoły, ogrzewam mocniej, gwałtownie studzę, czyszczę i znów na „michę”.

P1130500

 

 

Teraz do mniejszych owali lekko wypukłych i dużego owalu wypukłego dołączyłem sporych rozmiarów prostokąt lekko wypukły.

P1130503

 

 

Później inne sprawy i prace zmusiły mnie do odłożenia Marysi na bok. Skoro jednak miałem trochę czasu – wznowiłem pracę.

P1140353

 

Nie obniżałem już więcej tła. Relief był odpowiednio wysoki. Popracowałem gładzikami płaskimi, lekko wypukłymi. Skrobakiem hisage wyrównałem powierzchnię twarzy. Opis krótki ale pracy sporo i to bardzo delikatnej i w bardzo małej skali.

P1140358

 

P1140362

 

 

Później również całości.

P1140364

 

P1140367

 

P1140369

 

P1140370

 

P1140374

 

P1140376

 

P1140387

 

P1140391

 

 

Po kolejnym zdjęciu ze smoły i oczyszczeniu na twarzy Marysi pojawiły się piegi.

P1140397

 

P1140400a

 

P1140401

 

 

P1140406

Odwrocie. Jak zwykle niewiele mówiące, gdy analizujemy pracę techniką uchidashi.

P1140410

 

P1140411

 

Koniec pracy blisko. Czekają kolejne zamówienia wiec napawam się tym projektem własnym do końca.

Możliwe, że ostateczne dokończenie również trzeba będzie odłożyć w czasie.

 

Pozdrawiam serdecznie!

Kindest regards!

 

Angus

Informacje o Jacek Doliński >Angus

Po prostu uwielbiam repusowanie i zimne kucie i znajduję wiele przyjemności w dzieleniu się wiedzą ze wszystkimi. I just love to do repousse & chasing and metalsmithing. I'ts my pleasure to share knowlegde with everyone.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s