Argentyńska Róża 4. * Argentinian Rose 4.


Finisz. Jeszcze tylko wykonam litą agrafko – krawatkę i nalutuję ją na odwrociu Róży.

P1170746

P1170754

Stan po drugim dniu pracy.

P1170758

Widok odwrocia.

P1170764

Tło przycięte nożycami do blachy, ogradowane iglakiem diamentowym. Teraz polerowanie krawędzi japońskim gładzikiem „mikage” ze stali szybkotnącej kobaltowej mojej roboty.

P1170773

Czas na agrafko – krawatkę. Odrysowuję rysikiem traserskim ogólny kontur detalu na świeżej i dużej blaszce grubości 0.8 mm. Zaznaczam wszystkie elementy jej budowy.

P1170776

P1170783

W najdogoniejszym miejscu konstrukcji stempluję swoje logo.

P1170784

Szlifuję iglakiem diamentowym a potem naciosowym boczne powierzchnie, żeby je wygładzić oraz ogradowuję krawędzie pod kątem 45 st.

P1170787

Pilnikami kształtuję elementy do zamocowania igły na sprężynce.

P1170789

Przegląd zapasów materiałów ujawnia braki w drutach. Mam jednak odłożony na wszelki wypadek kawałek mosiężnej blachy, wstępnie ukształtowany szlifowaniem do przekroju ośmiokąta. Pilnikami wyprowadzam przekrój do kształtu koła.

P1170792

P1170798

Kształtuję zaczep na ostrze igły.

P1170799

Wiercenie otworów na oś do sprężynki igły, szlifowanie powierzchni krawędzi otworu na zaczep ostrza igły za pomocą pogłębiacza stożkowego.

P1170802

P1170805

Tępym dłutkiem nacinam linie zgięć.

P1170806

P1170807

Zaginam wyznaczone linie szczypcami płaskimi na bijni imadełka stalowego.

P1170819

Drut spawalniczy ze stali nierdzewnej posłużył do wykonania igły ze sprężynką.

P1170821

Gumową tarczą ze ściernicami na rzep szlifuje ostrze igły. Potem je poleruję.P1170825

P1170826

Spasowanie i złożenie wszystkich elementów.

P1170829

Odcinam i szlifuję na równo końce osi igły.

P1170834

Zaklepuję końce małym młotkiem, tworząc łebki. One unieruchomią oś.

P1170841

P1170810

Szlifuję miejsca łączenia lutowaniem, odsłaniając czysty metal.

P1170812

Zgniatam szczypcami małe odcinki lutu cynowego.

P1170814

Agrafko – krawatka też przyszlifowana. Wszystkie miejsca spojenia smaruję lutówką marki Bradim.

P1170843

Porcje cyny układam między łączonymi miejscami. Delikatny docisk łączonych elementów i lutowanie.

P1170844

Dobra lutówka, dobre topniki w cynie i spoina powstaje w ułamku sekundy.

P1170847

P1170849

Szczypcami okrągłymi kształtuję krawatkę. Poprawiam szczypcami płaskimi i biorę się za zlutowanie końcówki z jej podstawą.

P1170850

P1170855

P1170861

P1170864

Pędzelkiem nakładam dwie cienkie warstwy płynnej bezbarwnej pasty do butów KIWI. Pasta a szczególnie zawarty w niej wosk carnauba zabezpieczy powierzchnię, tworząc powłokę o strukturze kryształu.

P1170865

P1170869

Gotowe.   :)

P1170875

P1170878

P1170881

P1170882

P1170890

P1170892

P1170895

P1170900

Koniec. Czas na krytyczne spojrzenie i konstruktywne wnioski na przyszłość.

Do następnego razu.

Wszystkiego dobrego!   *   Godspeed!   :)

Angus

Informacje o Jacek Doliński >Angus

Po prostu uwielbiam repusowanie i zimne kucie i znajduję wiele przyjemności w dzieleniu się wiedzą ze wszystkimi. I just love to do repousse & chasing and metalsmithing. I'ts my pleasure to share knowlegde with everyone.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Argentyńska Róża 4. * Argentinian Rose 4.

  1. jackbaumgartner pisze:

    This is stunning! Excellent work.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s